Arkivsida 2

Två av tre fantiserar om sex med kändisar. Linn Heed: ”Konstigt att siffran inte är högre”. Håller ni med eller är hon puckad?

Blev bara lite provocerad av artikeln. Är ju trots allt måndag, och då är jag lättmuckad. Eftersom jag personligen inte kan minnas att jag någonsin fantiserat om sex med kändisar så håller jag ju naturligtvis inte med. Frågan är om det säger mer om mig eller om ”två av tre” vad det nu ska innebära. Två av tre av vad? Vilken ålderskategori? Vilket urval?

Hur som helst så sticker det till i ögat när c-kändisen Linn Heed är förvånad över att siffran inte är högre. Så nu vill jag höra. Fantiserar du om sex med kändisar?

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1004079,00.html

Mer intressant om sex.

Nyckelord: kändisar | sex | fantasier

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se/track.php?art=287166

Överflyttade Kommentarer

Jag instämmer till fullo med ditt uttalande. Vi borde sprida ordet om hennes idioti innan fler kommer till skada. ‘, 1, ‘19 februari 2007, klockan 13:43′)); document.write(wrComment(9, 1032588, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'De hade en enkät på hemsidan där man fick fylla i. Den typen av undersökningar brukar inte vara särskilt trovärdiga…

Själv har jag en del drömmar om bl.a. Johnny Depp, Ola Salo, Austin Scarlett och… Vågar jag säga det här? Christer Lindarw.

För mig har det mest med röst och kroppspråk och blickar att göra, det är det jag fantiserar om. Inte så mycket sex egentligen.’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 13:43′)); document.write(wrComment(10, 1032599, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Kan tillägga att jag inte direkt brukar läsa Linn Heds spalt, för jag spyr på heteronormativiteten… Vore intressant att få höra varför ni tycker så, för jag vet inte, som sagt.’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 13:45′)); document.write(wrComment(11, 1032682, ‘http://blogg.aftonbladet.se/4803′, ‘maria.laine@sun-flex.com’, ‘Miss Jones’,'Nej vad är skillanden att ha sex med en \”vanlig\” person eller en kändis kan jag ju inte förstå. Sen kan det ju finnas kändisar som ser himla bra ut men för det vill man väl inte ha sex med dom. ‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 13:59′)); document.write(wrComment(12, 1032691, ‘http://blogg.aftonbladet.se/7893′, ‘esc@sparcle.nu’, ‘Mumlans Ränder’,'Däremot skulle jag vilja ha ett platoniskt förhållande med Eddie Izzard, världens meste manliga lesbian.

Han är ju riktigt rolig..’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 14:01′)); document.write(wrComment(13, 1032960, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'*Muttrar något om att jag har lugnat ner mig något, men vidhåller att Linn Hed är livsfarlig och att varje ord som kommer från henne bör behandlas med största varsamhet.*’, 1, ‘19 februari 2007, klockan 14:38′)); document.write(wrComment(14, 1032986, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Bör tillägas att jag inte har läst särskilt mycket av det hon har skrivit. Nästan inget faktiskt. Men jag förbehåller mig rätten att dra förhastade slutsatser och naturligtvis bära det fulla ansvaret för eventuella konsekvenser. Det är min rättighet och skyldighet som 1 arabjävel.’, 1, ‘19 februari 2007, klockan 14:42′)); document.write(wrComment(15, 1033321, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Och vad vore världen utan arabjävlar som du? ;-)

Har just upptäckt din blogg, men du skriver intressant.’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 15:26′)); document.write(wrComment(16, 1033347, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10029′, ‘cambioamore@hotmail.com’, ‘Kari’,'Var du lugn,arabjävel! Hon ska få sej en känga offentligt av mej också,precis som forskaren./Kramar PS. Har du inget vanligt namn,Ali eller Kalle eller nåt? ‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 15:31′)); document.write(wrComment(17, 1033781, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9329′, ‘albi3alaik@hotmail.com’, ‘öknens Dotter’,'Vad roligt!! jag e oxå palestinier ;)
‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 16:22′)); document.write(wrComment(18, 1034658, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9329′, ‘albi3alaik@hotmail.com’, ‘öknens Dotter’,'va!! Robbie ser abslout inte bra ut, han ser ut som om han har vart inlåst i ett avlägset hörna nånstans i sahara öknen.Varför fantisera när man kan uppleva ;) ‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 18:47′)); document.write(wrComment(19, 1034698, ‘http://blogg.aftonbladet.se/8573′, ‘Dixiem00n@hotmail.com’, ‘Dixiemoon’,'Visst har jag sagt att jag skulle vilja ha sex med olika kändisar… Men det är absolut inget jag fantiserar om..

Tycker helt klart uttalandet var korkat… Varför skulle det va så självklart att fantisera om just kändisar?! ‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 18:53′)); document.write(wrComment(20, 1034719, ‘http://blogg.aftonbladet.se/26′, ‘niklas73@passagen.se’, ‘Niklas’,'Vem som helst som känner rätt folk kan jhobba på en tidning som sexkrönikör. herre Guid. och om detta bloggar jag i morgon!’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 18:57′)); document.write(wrComment(21, 1036167, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11120′, ‘victoriabylander@hotmail.com’, ‘V’,’så du menar att du aldrig sexfantiserat om collin farrel (stavar :P ) eller sawyer i lost?? ;) ‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 22:30′)); document.write(wrComment(22, 1037308, ”, ‘lihagen@hotmail.com’, ‘MomTo5′,’hittade hit genom öknens Dotter,hoppas pa mindre sex skriverier hehe,
yella-kan du inte skriva mer om alla dina pengar,kul att lasa bloggar skrivna av min falestin,sjalv bor jag i en UNERWA camp sedan 3 ar i Syrien.
/Johanna

‘, 0, ‘20 februari 2007, klockan 08:54′)); document.write(wrComment(23, 1037334, ”, ‘lihagen@hotmail.com’, ‘MomTo5′,’Salaam……….PLEASE kan du radera min kommentar,jag nojer mig med att lasa vad du skriver…
/Johanna
‘, 0, ‘20 februari 2007, klockan 09:00′)); document.write(wrComment(24, 1038398, ‘http://missmagzi.blogg.se’, ”, ‘BrittanRegerar’,'det kanske var linn som myntade uttrycket \”kändiskåt\”? ‘, 0, ‘20 februari 2007, klockan 12:21′)); –>

#1 Kommentar från Mumlans Ränder:
Faktiskt inte, och det verkar som om jag är konstig, då de flesta verkar göra det..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:25

#2 Kommentar från MyNight:
Mm, Robbie Williams! Mumma. =P

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:25

#3 Kommentar från Ise:
Nej, det gör jag inte… är inte det ett tonårsfenomen??… men visst kan man dregla över nån.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:30

#4 Kommentar från Auntie Tee:
Nej, men jag har oftast ansett att hon är lite puckad i sina kommentarer. Varför skulle det vara mer åtråvärt att fantisera om att ha sex med en ”kändis” än med grannen som utstrålar testosteron och bra avelsgener för en hel kontinent??

Hon kanske utgår från sig själv, vad vet jag.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:33

#5 Kommentar från 1 arabjävel:
Robbie.. visst, ser bra ut, charmig som få etc.. men hur fantiserer du då? Att du är på hans konsert, han raggar upp dig o ni har underbart sex i hans svit? Eller utgår du bara från hans utseende och adderar en egen påhittad personlighet?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:33

#6 Kommentar från Kari:
I så fall tillhör jag de där en av tre som inte gör det. Vad har du fått de där siffrorna ifrån? Man kan ljuga med statistik riktigt ordentligt. Det beror på hur man ställer frågorna,till vilken kategori av människor och hur många man frågar.
För att få ett så rättvist svar som möjligt ska du använda så många personer som möjligt,fördelade över hela landet,olika åldersgrupper,kön,och socialgrupp med mera. Med mera.
Man kan inte bara fråga 20 brudar på Stureplan,då får man en totalt fel bild av verkligheten.
. För övrigt är hela Stureplan och krogfolket en totalt skev bild av den verkliga verkligheten,om jag nu kan få lov att kolla den för det. Det är som en stor amöba som lever sitt eget liv…/Kram och ha ett bra liv

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:36

#7 Kommentar från Kari:
PS. Den där jävla Linn Heed är en komplett idiot. Hon ger helt fel bild av svenska tjejer och ger dem åt skogen fel sexråd,anser jag. Bara för att hon själv är näst intill pervers ska hon inte utgå från sej själv och vad hon håller på med, och sen föra över det på en normal sund svensk tonårstjej. Som om det vore normalt,något som alla gör,de råd hon ofta ger,för det är bullshit. Hon borde få sparken från Aftonbladet enligt min mening. Vem har hört henne tala om KÄRLEK?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:40

#8 Kommentar från 1 arabjävel:
Kari –> Jag instämmer till fullo med ditt uttalande. Vi borde sprida ordet om hennes idioti innan fler kommer till skada.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:43

#9 Kommentar från trollhare:
De hade en enkät på hemsidan där man fick fylla i. Den typen av undersökningar brukar inte vara särskilt trovärdiga…

Själv har jag en del drömmar om bl.a. Johnny Depp, Ola Salo, Austin Scarlett och… Vågar jag säga det här? Christer Lindarw.

För mig har det mest med röst och kroppspråk och blickar att göra, det är det jag fantiserar om. Inte så mycket sex egentligen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:43

#10 Kommentar från trollhare:
Kan tillägga att jag inte direkt brukar läsa Linn Heds spalt, för jag spyr på heteronormativiteten… Vore intressant att få höra varför ni tycker så, för jag vet inte, som sagt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:45

#11 Kommentar från Miss Jones:
Nej vad är skillanden att ha sex med en ”vanlig” person eller en kändis kan jag ju inte förstå. Sen kan det ju finnas kändisar som ser himla bra ut men för det vill man väl inte ha sex med dom.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:59

#12 Kommentar från Mumlans Ränder:
Däremot skulle jag vilja ha ett platoniskt förhållande med Eddie Izzard, världens meste manliga lesbian.

Han är ju riktigt rolig..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 14:01

#13 Kommentar från 1 arabjävel:
*Muttrar något om att jag har lugnat ner mig något, men vidhåller att Linn Hed är livsfarlig och att varje ord som kommer från henne bör behandlas med största varsamhet.*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 14:38

#14 Kommentar från 1 arabjävel:
Bör tillägas att jag inte har läst särskilt mycket av det hon har skrivit. Nästan inget faktiskt. Men jag förbehåller mig rätten att dra förhastade slutsatser och naturligtvis bära det fulla ansvaret för eventuella konsekvenser. Det är min rättighet och skyldighet som 1 arabjävel.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 14:42

#15 Kommentar från trollhare:
Och vad vore världen utan arabjävlar som du? ;-)

Har just upptäckt din blogg, men du skriver intressant.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 15:26

#16 Kommentar från Kari:
Var du lugn,arabjävel! Hon ska få sej en känga offentligt av mej också,precis som forskaren./Kramar PS. Har du inget vanligt namn,Ali eller Kalle eller nåt?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 15:31

#17 Kommentar från öknens Dotter:
Vad roligt!! jag e oxå palestinier ;)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 16:22

#18 Kommentar från öknens Dotter:
va!! Robbie ser abslout inte bra ut, han ser ut som om han har vart inlåst i ett avlägset hörna nånstans i sahara öknen.Varför fantisera när man kan uppleva ;)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 18:47

#19 Kommentar från Dixiemoon:
Visst har jag sagt att jag skulle vilja ha sex med olika kändisar… Men det är absolut inget jag fantiserar om..

Tycker helt klart uttalandet var korkat… Varför skulle det va så självklart att fantisera om just kändisar?!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 18:53

#20 Kommentar från Niklas:
Vem som helst som känner rätt folk kan jhobba på en tidning som sexkrönikör. herre Guid. och om detta bloggar jag i morgon!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 18:57

#21 Kommentar från V:
så du menar att du aldrig sexfantiserat om collin farrel (stavar :P ) eller sawyer i lost?? ;)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 22:30

#22 Kommentar från MomTo5:
hittade hit genom öknens Dotter,hoppas pa mindre sex skriverier hehe,
yella-kan du inte skriva mer om alla dina pengar,kul att lasa bloggar skrivna av min falestin,sjalv bor jag i en UNERWA camp sedan 3 ar i Syrien.
/Johanna

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 20 februari 2007, klockan 08:54

#23 Kommentar från MomTo5:
Salaam……….PLEASE kan du radera min kommentar,jag nojer mig med att lasa vad du skriver…
/Johanna

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 20 februari 2007, klockan 09:00

#24 Kommentar från BrittanRegerar:
det kanske var linn som myntade uttrycket ”kändiskåt”?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 20 februari 2007, klockan 12:21

Annica Dahlström -medveten provokatör. Låt er inte luras, hon vet vad hon gör.

Någon mer än jag som misstänker att Dahlström gör allt för att fånga medias intresse med motiveringen att all publicitet är bra publicitet? Det verkar för mig orimligt att en välutbildad forskare på fullaste allvar skulle komma med påståenden i klass med ”kvinnor blir sämre på matematik ju större byst dom har”.

Jag är förvisso övertygad om att det på samtliga plan finns flera skillnader mellan män och kvinnor. Men jag tror även att dessa till stor det fortfarande formas av det samhälle vi lever i. Dock är det ju väldigt tabu med påståenden om att män skulle vara mer intelligenta än kvinnor. Det är just detta som Dahlström har utnyttjat för att få publicitet. Hon har inte brutit mot någon lag, utan mot några tabun.

Män och kvinnor har olika intelligens, men det har även män och män. Vi är alla individer med olika förutsättningar. Vad ska det tjäna till att sätta oss i fack? I dagens individualistiska samhälle där självförverkligande står högst på listan kan ingen forskare få en att leva på något annat sätt än det man själv önskar.

FREEEEDOOOOOOME!

Länk till artikel i DN.

Länk till en annan artikel i DN: ”Långt färre kvinnliga än manliga gener.”

Mer intressant om dahlström.

Nyckelord: män | kvinnor | annica | dahlström | intelligens

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se/track.php?art=286927

Överflyttade Kommentarer

http://trollhare.word…

‘, 0, ‘19 februari 2007, klockan 10:43′)); document.write(wrComment(2, 1031425, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Är vi inte helt fria att välja våra liv tycker du? På sätt och vis har du rätt. HELT fria är vi inte förren vi föds med alla tänkbara talanger och är ekonomiskt oberoende. Men medborgare av I-länderna är väldigt fria jämfört med bara 50 år sedan. Vilket till stor del just beror på att vi avskaffat en hel del fack. Därför antar jag att det är så tabu att försöka tydliggöra skillnader för att sätta fokus på köntillhörighet och inte personen bakom könet.’, 1, ‘19 februari 2007, klockan 11:00′)); document.write(wrComment(3, 1031815, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,’http://www.bloggporta…

Är jag på bloggportalen.

Naturligtvis är allt relativt. Att leva i Sverige 2007 innebär en helt annan frihet än ex. för hundra år sedan eller i en del andra länder.

Och du har helt rätt i att det är ett tabu; frågan är om det inte är ett ganska relevant sådant ändå?’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 11:59′)); document.write(wrComment(4, 1031970, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9329′, ‘albi3alaik@hotmail.com’, ‘öknens Dotter’,';) fick inget svar …bara nyfiken….’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 12:24′)); document.write(wrComment(5, 1033301, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10029′, ‘cambioamore@hotmail.com’, ‘Kari’,'Ha! Nu ska kärringen bli uthängd även i AB,det har jag sett till. Tack för tipset. Har skrivit AB Debatt o tipsat om attdu tipsade mej om artikeln. Egentligen är jag en ganska snäll och lugn person.Men som hon skriver misstänker man ju att hon är förvirrad och blandar ihop forskningsresultat,önskade sådana. Hur hennes forskning går till och om hon blandar ihop forskning och politik,med utgångspunkt från politiken vet hon väl bara själv,hon är väl ensamforskare och vem kollar henne i så fall? . Ve och fasa! Ja, som man frågar får man svar. Forskning är långa studier,dubbelkollande av andras forskningsresultat,gamla OCH nya rön. Det är koll av utländska f-resultat,intervjuer,tester etc etc och en noggrann redogörelse av detta. Man skriver också varför man skriver sin forskningsrapport,vad somdriver en. Man kanske har en tes,men man kan inte forska för att bekräfta sina egna personliga subjektiva politiska eller andra intressen och värderingar. Det är inte seriös forskning,det är inte forskning ens. Hur fick hon sitt jobb tro? Genom bröstens storlek eller genom att sitta i knäet på KD-politikerna? Hon är härmed down-and-out./Kram o tack för tipset.’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 15:24′)); document.write(wrComment(6, 1033785, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Hon har tidigare publicerat löpsedelvänliga forskningsresultat. Jag tror helt enkelt vi har att göra med en mediakåt forskarinna. ‘, 1, ‘19 februari 2007, klockan 16:22′)); document.write(wrComment(7, 1033799, ‘http://blogg.aftonbladet.se/1847′, ‘065322047@adamomail.se’, ‘Helena P O’,'Det är skillnad på män och kvinnor…’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 16:26′)); document.write(wrComment(8, 1033869, ‘http://blogg.aftonbladet.se/1847′, ‘065322047@adamomail.se’, ‘Helena P O’,'Vi kan inte göra om människan. Vissa social ingenjörer gör tappra försök. Kvinnor borde ha mer att säga till om i samhället eftersom dom bär och föder barnen. Vi har olika intelligens – det har vi fått för att vi ska komplettera varandra. Och det ska inte ställas mot varandra… för övrigt anser jag att män ska ha mer betalt eftersom dom förväntas bjuda på mat och dricka när det ska bjudas ut. Det ska jag göra ett inlägg om endera dagen.’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 16:37′)); document.write(wrComment(9, 1035275, ‘http://kanalisera.blogspot.com/’, ‘kanalisera@gmail.com’, ‘kanalisera’,'Helena P O: Eller så kan man ju bara betala för sig själv helt enkelt, vare sig man lever ensam, med en man eller med en kvinna och vare sig man har snopp eller bröst. Det går ju alldeles strålande.

Men det var inte det jag tänkte skriva. Jag tänkte skriva: välrutet 1 arabjävel. Jag blir så less på att hela tiden tillhöra kvinnofacket och utifrån det tilldelas massa egenskaper och intressen som jag inte alls står för. Alla negrer har inte rytmen i blodet och alla kvinnor tycker inte om barn. Välkommen till 2007. Heja!’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 20:22′)); document.write(wrComment(10, 1044841, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘en_arabjavel@hotmail.com’, ‘1 arabjävel’,'Ja, folk måste verkligen börja tänka lite. Något behöver ju inte vara som det är bara för att det alltid har varit så. Utveckling, förändring gör livet lite rikare. Ha öppna sinnen, var mottagliga för nya synsätt. Vidga era vyer och njut av era liv. Kvinnan kan betala för mannen, eskimån kan dansa bättre än negern, amerikanen är den nya terroristen och korvgubben är den framtidens einstein. Kanske inte, men det finns inget som säger att det inte skulle kunna vara så. Made my point clear?’, 1, ‘21 februari 2007, klockan 13:02′)); document.write(wrComment(11, 1044861, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9067′, ‘yaleish@gmail.com’, ‘Peter’,'Åjo, hon vet allt vad hon gör. Påhejjad av konspirationsteoretikerna och kvacksalvarna på denna sida

http://www.2000talets…‘, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:05′)); document.write(wrComment(12, 1044871, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Helena P O: Det vore väldigt intressant att höra din åsikt om människor som varken är män eller kvinnor:

http://trollhare.word…‘, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:07′)); document.write(wrComment(13, 1044899, ‘http://blogg.aftonbladet.se/2452′, ‘fam-nyberg@telia.com’, ‘Blomsterflickan’,'Varför ska man analysera sönder allt för?
Forskning hit o dit till vilken nytta?….

;.)’, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:11′)); document.write(wrComment(14, 1044928, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9067′, ‘yaleish@gmail.com’, ‘Peter’,'Blomsterflickan:

Det måste väl vara årets mest ogenomtänkta kommentar, om det inte är så att du skojjar :-/

Gissar att du inte lever i en grotta iklädd vargskinn eftersom du sitter och skriver på en dator..’, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:16′)); document.write(wrComment(15, 1044946, ‘http://blogg.aftonbladet.se/4633′, ‘nosterwise@gmail.com’, ‘Auberon’,'Håller med…Det som jag tycker är lite konstigt är att man ännu inom akademiska kretsar talar om könsskillnader, det är som om man hela tiden försöker hitta resultat som skulle bekräfta skillnaden fast det finns närmare 100 år av forskning som säger annorlunda.’, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:18′)); document.write(wrComment(16, 1044984, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Njae, jag kan på sätt och vis förstå blomsterflickan, men vill uttrycka det på ett annat sätt: Hur kommer det sig att vissa saker lätt ses som större nyheter, viktigare, mer trovärdigt osv än andra? Nu syftar jag inte bara på media utan även på forskarvärlden. Vissa ämnen har högre status, och i synnerhet de där djurförsök ingår. Om naturvetenskapen hade samma låga status som ex. historia skulle det nog vara mycket lättare att reglera djurförsöken…’, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:24′)); document.write(wrComment(17, 1045042, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9346′, ‘puckosmulan@yahoo.se’, ‘Puckosmulan’,'Varför triggar den här debatten så många människor? Varför är det så farligt att en människa säger att vi har egenskaper bundna till könet, starkare eller svagare?

Vad är det som är så provokativt i detta? Jag kan inte förstå det.

Läs gärna mina inlägg i saken
http://blogg.aftonbla…
http://blogg.aftonbla…‘, 0, ‘21 februari 2007, klockan 13:31′)); –>

#1 Kommentar från trollhare:
”Vad ska det tjäna till att sätta oss i fack?”

Det är ju just det som är problemet med hennes forskning: Att hon gör kön till den enda variabeln. Men jag tror inte att vi är helt fria att välja våra liv, om det är det du menar. F.ö. tycker jag din analys är väldigt intressant.

Jag har (naturligtvis) skrivit om det själv:

http://trollhare.word…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 10:43

#2 Kommentar från 1 arabjävel:
Är vi inte helt fria att välja våra liv tycker du? På sätt och vis har du rätt. HELT fria är vi inte förren vi föds med alla tänkbara talanger och är ekonomiskt oberoende. Men medborgare av I-länderna är väldigt fria jämfört med bara 50 år sedan. Vilket till stor del just beror på att vi avskaffat en hel del fack. Därför antar jag att det är så tabu att försöka tydliggöra skillnader för att sätta fokus på köntillhörighet och inte personen bakom könet.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 11:00

#3 Kommentar från trollhare:
http://www.bloggporta…

Är jag på bloggportalen.

Naturligtvis är allt relativt. Att leva i Sverige 2007 innebär en helt annan frihet än ex. för hundra år sedan eller i en del andra länder.

Och du har helt rätt i att det är ett tabu; frågan är om det inte är ett ganska relevant sådant ändå?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 11:59

#4 Kommentar från öknens Dotter:
;) fick inget svar …bara nyfiken….

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 12:24

#5 Kommentar från Kari:
Ha! Nu ska kärringen bli uthängd även i AB,det har jag sett till. Tack för tipset. Har skrivit AB Debatt o tipsat om attdu tipsade mej om artikeln. Egentligen är jag en ganska snäll och lugn person.Men som hon skriver misstänker man ju att hon är förvirrad och blandar ihop forskningsresultat,önskade sådana. Hur hennes forskning går till och om hon blandar ihop forskning och politik,med utgångspunkt från politiken vet hon väl bara själv,hon är väl ensamforskare och vem kollar henne i så fall? . Ve och fasa! Ja, som man frågar får man svar. Forskning är långa studier,dubbelkollande av andras forskningsresultat,gamla OCH nya rön. Det är koll av utländska f-resultat,intervjuer,tester etc etc och en noggrann redogörelse av detta. Man skriver också varför man skriver sin forskningsrapport,vad somdriver en. Man kanske har en tes,men man kan inte forska för att bekräfta sina egna personliga subjektiva politiska eller andra intressen och värderingar. Det är inte seriös forskning,det är inte forskning ens. Hur fick hon sitt jobb tro? Genom bröstens storlek eller genom att sitta i knäet på KD-politikerna? Hon är härmed down-and-out./Kram o tack för tipset.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 15:24

#6 Kommentar från 1 arabjävel:
Hon har tidigare publicerat löpsedelvänliga forskningsresultat. Jag tror helt enkelt vi har att göra med en mediakåt forskarinna.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 16:22

#7 Kommentar från Helena P O:
Det är skillnad på män och kvinnor…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 16:26

#8 Kommentar från Helena P O:
Vi kan inte göra om människan. Vissa social ingenjörer gör tappra försök. Kvinnor borde ha mer att säga till om i samhället eftersom dom bär och föder barnen. Vi har olika intelligens – det har vi fått för att vi ska komplettera varandra. Och det ska inte ställas mot varandra… för övrigt anser jag att män ska ha mer betalt eftersom dom förväntas bjuda på mat och dricka när det ska bjudas ut. Det ska jag göra ett inlägg om endera dagen.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 16:37

#9 Kommentar från kanalisera:
Helena P O: Eller så kan man ju bara betala för sig själv helt enkelt, vare sig man lever ensam, med en man eller med en kvinna och vare sig man har snopp eller bröst. Det går ju alldeles strålande.

Men det var inte det jag tänkte skriva. Jag tänkte skriva: välrutet 1 arabjävel. Jag blir så less på att hela tiden tillhöra kvinnofacket och utifrån det tilldelas massa egenskaper och intressen som jag inte alls står för. Alla negrer har inte rytmen i blodet och alla kvinnor tycker inte om barn. Välkommen till 2007. Heja!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 20:22

#10 Kommentar från 1 arabjävel:
Ja, folk måste verkligen börja tänka lite. Något behöver ju inte vara som det är bara för att det alltid har varit så. Utveckling, förändring gör livet lite rikare. Ha öppna sinnen, var mottagliga för nya synsätt. Vidga era vyer och njut av era liv. Kvinnan kan betala för mannen, eskimån kan dansa bättre än negern, amerikanen är den nya terroristen och korvgubben är den framtidens einstein. Kanske inte, men det finns inget som säger att det inte skulle kunna vara så. Made my point clear?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:02

#11 Kommentar från Peter:
Åjo, hon vet allt vad hon gör. Påhejjad av konspirationsteoretikerna och kvacksalvarna på denna sida

http://www.2000talets…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:05

#12 Kommentar från trollhare:
Helena P O: Det vore väldigt intressant att höra din åsikt om människor som varken är män eller kvinnor:

http://trollhare.word…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:07

#13 Kommentar från Blomsterflickan:
Varför ska man analysera sönder allt för?
Forskning hit o dit till vilken nytta?….

;.)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:11

#14 Kommentar från Peter:
Blomsterflickan:

Det måste väl vara årets mest ogenomtänkta kommentar, om det inte är så att du skojjar :-/

Gissar att du inte lever i en grotta iklädd vargskinn eftersom du sitter och skriver på en dator..

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:16

#15 Kommentar från Auberon:
Håller med…Det som jag tycker är lite konstigt är att man ännu inom akademiska kretsar talar om könsskillnader, det är som om man hela tiden försöker hitta resultat som skulle bekräfta skillnaden fast det finns närmare 100 år av forskning som säger annorlunda.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:18

#16 Kommentar från trollhare:
Njae, jag kan på sätt och vis förstå blomsterflickan, men vill uttrycka det på ett annat sätt: Hur kommer det sig att vissa saker lätt ses som större nyheter, viktigare, mer trovärdigt osv än andra? Nu syftar jag inte bara på media utan även på forskarvärlden. Vissa ämnen har högre status, och i synnerhet de där djurförsök ingår. Om naturvetenskapen hade samma låga status som ex. historia skulle det nog vara mycket lättare att reglera djurförsöken…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:24

#17 Kommentar från Puckosmulan:
Varför triggar den här debatten så många människor? Varför är det så farligt att en människa säger att vi har egenskaper bundna till könet, starkare eller svagare?

Vad är det som är så provokativt i detta? Jag kan inte förstå det.

Läs gärna mina inlägg i saken
http://blogg.aftonbla…
http://blogg.aftonbla…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 21 februari 2007, klockan 13:31

Alla vi som inte bryr oss ett smack om schlager klappar nu!

För några år sedan levde med föreställlningen att färre och färre tittade festivalen. Typ mest gamla och konstiga människor, ungefär samma typer som går i kyrkan. Men på senare år verkar den ha fått ett massivt uppsving. Varför? Vad är det som är så kul? Blir folk kåta av att ringa o rösta på saker? Är det medierna som hetsar upp folket för att sälja fler blaskor? Är det mig det är fel på?

Vad är poängen med festivalen?

Riktigt simpel musik är det också. Fy.

Länk.

Nyckelord: schlager | festival | musik

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se/track.php?art=284809

Överflyttade Kommentarer

#1 Kommentar från Sayyareena:
klappar inte alls!!!! Älskar melodifestivalen….har gjort det sen jag var liten.
För mig känns det lite som julafton! :P

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:21

#2 Kommentar från Magnus (Ord):
Det är väl kanske så att folk tycker att det är bra. Varken mer eller mindre.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:23

#3 Kommentar från 1 arabjävel:
Ja, men jag vill veta vad som är bra eftersm jag bara ser dåliga saker med det. Jag är för övrigt ganska postitiv till det mesta. Men tycker verkligen tittarna att musiken är bra? Kanske det är nostalgi och tradition. Eller så tittar alla för alla tror att alla andra tittar. Men vill ju inte vara konstig.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:26

#4 Kommentar från Sayyareena:
Jag tittar för att det för mig är tradition och det är lite kul….ibland finns det låtar jag gillar ibland inte….

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:28

#5 Kommentar från Hedda HELL:
Jag klappar! Har inget val i år! : )
Roligt skrivit om än en aning provocerande! ; ) Kåta av att ringa och rösta… *asg’

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:29

#6 Kommentar från Birgitta:
Det beror nog lite grann på att människor har något att samlas omkring. Alla har ju en kommentar och låtar och kläder. Kan bli ganska roliga diskussioner om inget annat! Tror musiken kommer i andra hand faktiskt.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:40

#7 Kommentar från 1 arabjävel:
Just såna uttryck hör man hela tiden. Folk ”älskar” meledofestivelen. Vad finns att älska med det? Det känns som att folk är lurade. Jag vet inte hur, men något är skumt. Nostalgibiten kan jag köpa, men ändå inte. För att något skall vara nostalgiskt så bör det vara någerlunda oförändrat under en lång tid. När jag var liten var det dels inte så hysteriskt, dels inte varje dag. Nu har det spårat ut.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:46

#8 Kommentar från Sayyareena:
Gott Slut och Gott Nytt År….läs i min blogg….det är nyårsafton…kanske en anledning att kolla på Melodifestivalen :O)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 18:31

#9 Kommentar från Christina:
Tycker det är kul med melodifestíivalen, har sett den sen jag var liten. Lite lagom spännande sådär.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 18:35

#10 Kommentar från öknens Dotter:
men du araben ..!! ;) om fok inte tittar på melodifestivalen vad ska de snacka om på fika rasten på jobbet?? man vill väl inte att man ska känna sig utanför eller vad säger du??
jag själv vet inte ens vad det är!!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:04

#11 Kommentar från 1 arabjävel:
Ja, det är väl lite så. Alla förväntas titta på det. Men vad menar du egentligen, att du inte vet vad melodifestivalen är för något?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:44

#12 Kommentar från Madonnan:
Nej, jag håller inte med, alla jag känner har alltid tittat. Däremot är det mer accepterat att man tittar…

Ha det bra! :)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:49

#13 Kommentar från Carola:
Ett trevligt lördagsnöje, synd att du missa våra idolkvällar hihi

En kul grej, men jag tyckte det var bättre förr när dom körde på samma kväll.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:51

#14 Kommentar från Rosa:
Var det en knappnål som föll?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:52

#15 Kommentar från Carola:
nähä

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:56

#16 Kommentar från Mumlans Ränder:
Jag ser inte tjusningen med fotboll, slalom, ishockey osv osv, men jag accepterar att andra gör det.

Och melodifestivalen går en gång om året, i motsats till alla sporter.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 20:00

#17 Kommentar från 1 arabjävel:
Den går inte alls en gång om året. Det är dels därför det börjar bli jobbigt. Vet inte vad dom har gjort, men det sänds definitivt flera gånger om året. Olika deltävlingar o skit. Folk ska rösta, o rösta o rösta. Sedan tar det väldigt stort medialt utrymme. Det är OK, jag mår inte dåligt av det. Men jag blir nyfiken på vad det är folk går loss på. Uppenbarligen är jag väldigt olik den stora massan. Vilket förvisso inte är så konstigt, men likväl vill jag förstå mig på ”er”.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 20:28

#18 Kommentar från Mumlans Ränder:
Men jösses, ok att de tyvärrr delat upp det, men jag menar att det är en tävling en gång om året, och en final.
Så det är inte flera gånger om året.

Ingen hade blivit gladare än jag om man kunde lägga all sport en gång om året också.

Sporten tar mer medialt utrymme dessutom.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 20:31

#19 Kommentar från jonny:
tycker det är lika värdelöst som sport

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 20:31

#20 Kommentar från 1 arabjävel:
Jag instämmer. Förstår inte hysterin kring sportevenemang heller. Överhuvudtaget så lägger många människor mycket tid och energi på triviala saker. Men det är väl en annan diskussion. Skillnaden mellan sport och festivalen är att jag inbillar mig att festivalen är ovanligt stor just i Sverige. Någon som vet hur populärt det är i de andra schlagerländerna?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 21:14

#21 Kommentar från öknens Dotter:
Ja hehe jag vet inte vad det e!! skojar …klart jag vet vad melodifestivalen e för något , men det e abslout inget som intresserar mig .kolla lite på den ikväll.Hallooooo Nanne skärp dig gumman , du ser ut som en liten sla**a med löshår och knästövlar….vadå jag måste kyssa dig !! vad e det för stil??Sebestian var klart bäst , han har en **röst** ….ee eben bladi … kan du viska vart du kommer från;)??

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 00:14

#22 Kommentar från Mumlans Ränder:
Jo, det är väldigt stort i vissa andra länder också, t ex Israel, Holland, Belgien och Storbritannien..
Så stort att de vill se den svenska melodifestivalen.

Och jag vet inte om det är fel med lite triviala saker ibland, som balans.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 00:17

#23 Kommentar från Lina (Inredning och design):
Bojkotta deltävlingarna iaf, hest finalen också.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 11:34

#24 Kommentar från Vimsepära:
Jag gillade carlsson o sebbe..båda var bra men annars är detta årets meloditävling så…urk!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 13:14

#25 Kommentar från Hector:
Melodifestivalen tycker jag är ett ganska kul fenomen, men jag håller tyvärr med om att musiken blir SÄMRE och SÄMRE för varje år som går

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 10:00

Hon var en man -slogs blodig. Självklart!

Tranvestiten har råkat ut för detta flera gånger. Hur tänker människan? Någon som kan förklara för mig? Hoppas transan att mannen inte ska märka något? Tror ”hon” att mannen ska vara så kåt så att han inte bryr sig?

Brr, skrämmande. Är det inte straffbart att utge sig för att vara någon man inte är?

Länk till artikeln

Nyckelord: transvestit | homosexualitet

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se/track.php?art=284796

Trackbacks

Inlägget har hänvisats till i följande inlägg:

Överflyttade Kommentarer

http://blogg.aftonbla…‘, 0, ‘17 februari 2007, klockan 17:13′)); document.write(wrComment(2, 1022759, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Att utge sig för att vara nån man inte är?! Vad vet du egentligen om den personens identitet? Vad säger att personen ifråga försökte luras?

Är det rätt att misshandla någon bara för att den är transgender?

Jag har skrivit om det själv, du får gärna läsa och förklara hur du tänker, men skippa våldet…

http://trollhare.word…‘, 0, ‘17 februari 2007, klockan 17:13′)); document.write(wrComment(3, 1022800, ‘http://blogg.aftonbladet.se/5200′, ‘lulefolk@gmail.com’, ‘udda deluxe’,'Hur kan det vara straffbart att leva ut sin egen sexualitet? Alla människor är väl fria att klä sig och sminka sig som de vill, eller hur?

Och att misshandla en person för att denne inte är den man tror? Det är ju sjukt och DET är staffbart om något!’, 0, ‘17 februari 2007, klockan 17:23′)); document.write(wrComment(4, 1022812, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9981′, ’sayya@spray.se’, ‘Sayyareena’,'Hmmmm….läs min blogg ang detta också
http://blogg.aftonbla…‘, 0, ‘17 februari 2007, klockan 17:25′)); document.write(wrComment(5, 1022822, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Våld är alltid onödigt såvida det ej är i självförsvar. Sedan kan vi diskutera självmordsbombningar en annan dag. Däremot vore det intressant att veta om det är straffbart att vilseleda någon så pass att man hamnar naken i säng med något man inte ville hamna i säng med. Borde kunna rubriceras som sexuellt ofredande.

‘, 1, ‘17 februari 2007, klockan 17:28′)); document.write(wrComment(6, 1022835, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9981′, ’sayya@spray.se’, ‘Sayyareena’,'Där kan jag hålla med dig, arab :O)
Det är ju fel, självklart :O)’, 0, ‘17 februari 2007, klockan 17:30′)); document.write(wrComment(7, 1022870, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Något säger mig att det inte är lika vanligt att kvinnor utger sig för att vara män och får stryk när sanningen uppdagas..’, 1, ‘17 februari 2007, klockan 17:40′)); document.write(wrComment(8, 1023469, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9329′, ‘albi3alaik@hotmail.com’, ‘öknens Dotter’,'Salam ;)
Vet inte hur jag ska tänka men ..Jag tycker att det e sjukt att transan tar hem en man utan att avslöja att **hon** är egentligen en man och inte en kvinna.Sen kan man ju fundera lite på den **riktiga** mannens omdöme när det gäller kvinnor.Jag menar har de inte smekt och kysst varandra innan de bestämde sig för ett litet äventyr hemma i sovrummet??
Den riktiga mannen kanske kände sig äcklad över att han för en stund sedan kysste ** en man** och detta gjorde att han kunde inte reagera på ett annat sätt än att använda knytnäverna ….för att han just blev KRÄNKT.
jag är emot våld men i detta sammanhanget kan jag förstå den riktiga mannens agerande ;) ‘, 0, ‘17 februari 2007, klockan 18:59′)); document.write(wrComment(9, 1023515, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Jag misstänker att en hel del alkohol var inblandad. Förklarar dels det dåliga omdömet samt den starka reaktionen.’, 1, ‘17 februari 2007, klockan 19:04′)); document.write(wrComment(10, 1028938, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9164′, ’sahara12761@yahoo.se’, ’sahara’,'Tja, man går aldrig säker…Livet bjuder på ständiga överraskningar…

sahara
‘, 0, ‘18 februari 2007, klockan 20:05′)); document.write(wrComment(11, 1028968, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3588′, ‘Axemia@hotmail.com’, ‘Axemia’,'Jag tycker att det är att gå kraftigt till överdrift att slå ner och misshandla någon av de skälen (Man ska inte misshandla någon överhuvudtaget ) Varför inte bara be honom gå hem istället ?’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 20:11′)); document.write(wrComment(12, 1029020, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11120′, ‘victoriabylander@hotmail.com’, ‘V’,'hade jag varit kille hade jag antagligen gjort det samma…och jag slåss inte’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 20:23′)); document.write(wrComment(13, 1029050, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'# 7: Nej, som ftm känner jag mig relativt trygg, det är mycket värre för mtf transpersoner. Förmodligen har det med bilden av manlighet att göra.

Ni som säger att ni skulle kunna göra detsamma, hur tänker ni? Skulle ni reagera likadant om den ni tog hem helt plötsligt vägrade ha sex fast ni trott att det var underförstått?’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 20:30′)); document.write(wrComment(14, 1029590, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11120′, ‘victoriabylander@hotmail.com’, ‘V’,'personen i fråga lurar någon och iom att inte berätta så förnedrar personen den andre något fruktansvärt’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 22:03′)); document.write(wrComment(15, 1029621, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3659′, ‘lillepissen@hotmail.com’, ‘Leo Beata’,'Nicklas: \”Är det inte straffbart att utge sig för att vara någon man inte är?\”

Då är vi kriminella hela bunten, alla förställer sig på nå´t sätt och utger sig för att vara nåt man inte är – alltid, ofta, ibland, sällan…

Och det värsta, vårt självbedrägeri!’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 22:08′)); document.write(wrComment(16, 1029638, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9291′, ‘lindha_vic@hotmail.com’, ‘Linda’,'Man har ingen rätt att misshandla någon bara för att man känner sig vilse ledd. Vad menar du med självklart.’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 22:10′)); document.write(wrComment(17, 1029643, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'För det första är det inte säkert att det var \”lurendrejeri\” i det här fallet, men…

Sedan: Är alla sätt att luras lika illa? Är det värre att utge sig för att ha fitta när man inte har det? Är det skillnad på ex. post-op och pre/non-op (post-op= person som genomgått \”könsbytesoperation, pre=före operation, non= inte operation alls)?

Är det skillnad på en person som beter sig som om hen verkligen vill ha sex men sedan inte vill? Rättfärdigar det då misshandel?’, 0, ‘18 februari 2007, klockan 22:10′)); document.write(wrComment(18, 1029644, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3659′, ‘lillepissen@hotmail.com’, ‘Leo Beata’,'\”1 arabjävel\”, så ska det stå istället för Nicklas… För snabb…
‘, 0, ‘18 februari 2007, klockan 22:10′)); document.write(wrComment(19, 1032669, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10029′, ‘cambioamore@hotmail.com’, ‘Kari’,'Hahaha! Nej,inte när det gäller att säga att man är kvinna men inte är det. SA den här transan verkligen \”Jag är egentligen man\”. Har svårt att tro det,hehe. Det var väl mannen som utgick ifrån det för att han såg nåt han gillade genom alkoholdimmorna. Det är i alla fall inte förbjudet att klä ut sej i det här landet. Det vimlar av karlar i Sverige som klär ut sig til MÄN fastän de i själbva verket är som småpojkar. Ska det vara förbjudet? Det är i alla fall missvisande./Kram och ha en bra dag’, 0, ‘19 februari 2007, klockan 13:57′)); document.write(wrComment(20, 1036915, ”, ”, ‘molly’,'Men gud så arg jag blir!!

Mannen var ju uppenbarligen attraherad av transvestiten, och hur lätt är det inte att gå därifrån om personens könsorgan inte passar?
Alla vet att one night stands är ett osäkert kort. Personen kan ha illaluktande kön, finnar över hela kroppen, en knäpp personlighet, urusel underklädssmak, töntiga sexstön etc. Ska också de misshandlas för att de utger sig för att vara coola snyggingar men egentligen är töntar?
Och vadå utge sig för att vara något man inte är? För det första kanske han bara utgav sig för att vara en man i kjol, smink och peruk. Uppenbarligen är inte den här killen sådär 100% hetero som han trodde. Stackars lilla pojke, men det är hans \”problem\”, inte transans.
För det andra kanske transan i själva verket var transsexuell då dessa två ord ofta blandas ihop av normativa idioter. Vilket betyder att hon var en kvinna. Vissa kvinnor har kuk.

Du borde se över din homo/transfobi. (och ja, de hänger ihop)

‘, 0, ‘20 februari 2007, klockan 04:07′)); –>

#1 Kommentar från udda deluxe:
Har tidigare idag skrivit om precis samma sak.
http://blogg.aftonbla…
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:13
#2 Kommentar från trollhare:
Att utge sig för att vara nån man inte är?! Vad vet du egentligen om den personens identitet? Vad säger att personen ifråga försökte luras?Är det rätt att misshandla någon bara för att den är transgender?

Jag har skrivit om det själv, du får gärna läsa och förklara hur du tänker, men skippa våldet…

http://trollhare.word…

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:13
#3 Kommentar från udda deluxe:
Hur kan det vara straffbart att leva ut sin egen sexualitet? Alla människor är väl fria att klä sig och sminka sig som de vill, eller hur?Och att misshandla en person för att denne inte är den man tror? Det är ju sjukt och DET är staffbart om något!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:23
#4 Kommentar från Sayyareena:
Hmmmm….läs min blogg ang detta också
http://blogg.aftonbla…
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:25
#5 Kommentar från 1 arabjävel:
Våld är alltid onödigt såvida det ej är i självförsvar. Sedan kan vi diskutera självmordsbombningar en annan dag. Däremot vore det intressant att veta om det är straffbart att vilseleda någon så pass att man hamnar naken i säng med något man inte ville hamna i säng med. Borde kunna rubriceras som sexuellt ofredande.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:28
#6 Kommentar från Sayyareena:
Där kan jag hålla med dig, arab :O)
Det är ju fel, självklart :O)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:30
#7 Kommentar från 1 arabjävel:
Något säger mig att det inte är lika vanligt att kvinnor utger sig för att vara män och får stryk när sanningen uppdagas..
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 17:40
#8 Kommentar från öknens Dotter:
Salam ;)
Vet inte hur jag ska tänka men ..Jag tycker att det e sjukt att transan tar hem en man utan att avslöja att **hon** är egentligen en man och inte en kvinna.Sen kan man ju fundera lite på den **riktiga** mannens omdöme när det gäller kvinnor.Jag menar har de inte smekt och kysst varandra innan de bestämde sig för ett litet äventyr hemma i sovrummet??
Den riktiga mannen kanske kände sig äcklad över att han för en stund sedan kysste ** en man** och detta gjorde att han kunde inte reagera på ett annat sätt än att använda knytnäverna ….för att han just blev KRÄNKT.
jag är emot våld men i detta sammanhanget kan jag förstå den riktiga mannens agerande ;)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 18:59
#9 Kommentar från 1 arabjävel:
Jag misstänker att en hel del alkohol var inblandad. Förklarar dels det dåliga omdömet samt den starka reaktionen.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 17 februari 2007, klockan 19:04
#10 Kommentar från sahara:
Tja, man går aldrig säker…Livet bjuder på ständiga överraskningar…sahara

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 20:05
#11 Kommentar från Axemia:
Jag tycker att det är att gå kraftigt till överdrift att slå ner och misshandla någon av de skälen (Man ska inte misshandla någon överhuvudtaget ) Varför inte bara be honom gå hem istället ?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 20:11
#12 Kommentar från V:
hade jag varit kille hade jag antagligen gjort det samma…och jag slåss inte
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 20:23
#13 Kommentar från trollhare:
# 7: Nej, som ftm känner jag mig relativt trygg, det är mycket värre för mtf transpersoner. Förmodligen har det med bilden av manlighet att göra.Ni som säger att ni skulle kunna göra detsamma, hur tänker ni? Skulle ni reagera likadant om den ni tog hem helt plötsligt vägrade ha sex fast ni trott att det var underförstått?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 20:30
#14 Kommentar från V:
personen i fråga lurar någon och iom att inte berätta så förnedrar personen den andre något fruktansvärt
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 22:03
#15 Kommentar från Leo Beata:
Nicklas: ”Är det inte straffbart att utge sig för att vara någon man inte är?”Då är vi kriminella hela bunten, alla förställer sig på nå´t sätt och utger sig för att vara nåt man inte är – alltid, ofta, ibland, sällan…

Och det värsta, vårt självbedrägeri!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 22:08
#16 Kommentar från Linda:
Man har ingen rätt att misshandla någon bara för att man känner sig vilse ledd. Vad menar du med självklart.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 22:10
#17 Kommentar från trollhare:
För det första är det inte säkert att det var ”lurendrejeri” i det här fallet, men…Sedan: Är alla sätt att luras lika illa? Är det värre att utge sig för att ha fitta när man inte har det? Är det skillnad på ex. post-op och pre/non-op (post-op= person som genomgått ”könsbytesoperation, pre=före operation, non= inte operation alls)?

Är det skillnad på en person som beter sig som om hen verkligen vill ha sex men sedan inte vill? Rättfärdigar det då misshandel?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 22:10
#18 Kommentar från Leo Beata:
”1 arabjävel”, så ska det stå istället för Nicklas… För snabb…
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 22:10
#19 Kommentar från Kari:
Hahaha! Nej,inte när det gäller att säga att man är kvinna men inte är det. SA den här transan verkligen ”Jag är egentligen man”. Har svårt att tro det,hehe. Det var väl mannen som utgick ifrån det för att han såg nåt han gillade genom alkoholdimmorna. Det är i alla fall inte förbjudet att klä ut sej i det här landet. Det vimlar av karlar i Sverige som klär ut sig til MÄN fastän de i själbva verket är som småpojkar. Ska det vara förbjudet? Det är i alla fall missvisande./Kram och ha en bra dag
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 19 februari 2007, klockan 13:57
#20 Kommentar från molly:
Men gud så arg jag blir!!Mannen var ju uppenbarligen attraherad av transvestiten, och hur lätt är det inte att gå därifrån om personens könsorgan inte passar?
Alla vet att one night stands är ett osäkert kort. Personen kan ha illaluktande kön, finnar över hela kroppen, en knäpp personlighet, urusel underklädssmak, töntiga sexstön etc. Ska också de misshandlas för att de utger sig för att vara coola snyggingar men egentligen är töntar?
Och vadå utge sig för att vara något man inte är? För det första kanske han bara utgav sig för att vara en man i kjol, smink och peruk. Uppenbarligen är inte den här killen sådär 100% hetero som han trodde. Stackars lilla pojke, men det är hans ”problem”, inte transans.
För det andra kanske transan i själva verket var transsexuell då dessa två ord ofta blandas ihop av normativa idioter. Vilket betyder att hon var en kvinna. Vissa kvinnor har kuk.

Du borde se över din homo/transfobi. (och ja, de hänger ihop)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 20 februari 2007, klockan 04:07

Jag tar den i röven för en miljon.

När jag var liten brukade min bästis försöka få mig att göra diverse saker för pengar. Han brukade fråga hur mycket jag skulle ha, för att äta en mask/gammal fimp/hundbajs etc. Sådant var mest äckligt, jag gjorde det inte, för jag hatade äckliga saker. Däremot tyckte jag om farliga saker, så han kunde få mig att hoppa från höga höjder för pengar. Jag lärde mig snabbt hur långt ner man kunde hoppa innan man skadade sig. SÅ, kära läsare, vad hade du kunnat tänka dig göra för en 1000 000 SEK? Skattefritt såklart. Killar, tar ni den i röven? Det behöver ju inte vara en mastodontkuk, utan en lite lagom stor sådär. Tjejer? Ni tar ju den i röven av kärlek, så det funkar inte på er. Hmm, jag kan inte komma på något ni inte kan tänkas vilja göra.. nån som har en utmaning till tjejerna?

Nyckelord: pengar | makt | sex

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se/track.php?art=282803

Överflyttade Kommentarer

=) Finns det något du inte hade gjort för 1 miljon, men för 100 miljoner? ‘, 1, ‘16 februari 2007, klockan 13:02′)); document.write(wrComment(6, 1015996, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10796′, ”, ‘Skånetjej’,'Skulle ALDRIG ta den i röven för 1mille inte ens för 10 mille.. aldrig nånsin.. o jag e tjej!’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:07′)); document.write(wrComment(7, 1016006, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘Ingen viktig’,'Skånetjej –> Finns någon speciell anledning till att du inte vill ha analsex. Eller är du rädd för smärtan? ‘, 1, ‘16 februari 2007, klockan 13:10′)); document.write(wrComment(8, 1016027, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'Naturligtvis!
MEN, det hada varit roligt att se hur många som svarat JA. På min fråga ovan. För, det ingår ju i frågan att tjejen själv inte får välja kille. (alltså hon ska \”göra det\” vare sig hon tänder på honom eller ej)
Prostitution, alltså!

Så, återigen, hur många av er tjejer svarar ja?’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:13′)); document.write(wrComment(9, 1016043, ”, ”, ‘Rebecka’,'Annalotta:
Jag skulle göra det, ja!’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:16′)); document.write(wrComment(10, 1016051, ‘http://blogg.aftonbladet.se/5676′, ‘effadaqueen@hotmail.com’, ‘honest’,'Alltså en miljon är ju inte så mycket pengar… egentligen. Det räcker liksom inte så långt, man har inte ens råd med en tvåa, så visst man kanske kan köpa lite nya kläder kanske eller en bil… hmm ja jag skulle ju lätt haft sex med en snygg kille för en miljon., men som sagt, det skulle jag haft gratis också.’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:16′)); document.write(wrComment(11, 1016052, ‘http://blogg.aftonbladet.se/6148′, ”, ‘Vimsepära’,’skulle aldrig i hela mitt liv..NÅGONSIN komma i närheten av en daggmask eller annat slajmigt djur (minisnigel med hus, fetebamsiga skogssniglar, larver, puddingar osv)om man så gav mig landets rikedomar…men hallå kom igen…
VEM skulle vilja sälja sin kropp för en mille…stoltheten, värdigheten hallå??????? ‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:17′)); document.write(wrComment(12, 1016059, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'honest: Ja, men poängen här är ju att du INTE får välja grabb!
Si?’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:18′)); document.write(wrComment(13, 1016063, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10796′, ”, ‘Skånetjej’,'Ingen viktig: Nej.. med det är ÄKLIGT’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:18′)); document.write(wrComment(14, 1016069, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3699′, ‘anatis_bloggar@hotmail.com’, ‘Anatis’,'Jag svara nej på samtliga frågor :o )’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:19′)); document.write(wrComment(15, 1016086, ‘http://blogg.aftonbladet.se/9346′, ‘puckosmulan@yahoo.se’, ‘Puckosmulan’,'Hittar du någon som vill köra in den din röv OCH betala en mille så grattis.’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:21′)); document.write(wrComment(16, 1016099, ‘http://trollhare.wordpress.com’, ‘trollhare@hotmail.com’, ‘trollhare’,'Om det är du på bilden, så ja ;-) ‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:22′)); document.write(wrComment(17, 1016125, ‘http://blogg.aftonbladet.se/2354′, ‘isterister@hotmail.com’, ‘Ister’,'För en miljon kan jag ligga med vemsomhelst. No problems!

‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:26′)); document.write(wrComment(18, 1016174, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'ister: Jag hoppas du inte skämtar nu, (för då blir jag så ensam) FÖR JAG tänker samma sak. Jag skulle nog prostituera mig för en natt, för en mille… ja.’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:33′)); document.write(wrComment(19, 1016177, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11169′, ‘partypartrullen@hotmail.com’, ‘Hector’,'Nu svarar ni tramsigt allihop. Som vi varit inne på vid tidigare tillfällen; vi är alla horor! En miljon kanske inte räcker till ett nytt hus men det räcker för att med ett leende uthärda ett svidande rövhål ;=)’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:34′)); document.write(wrComment(20, 1016196, ‘http://blogg.aftonbladet.se/5676′, ‘effadaqueen@hotmail.com’, ‘honest’,'annalotta: han är ju hel ren och snäll så:P sen om han ändå är skitful när jag väl träffar honiom så drar jag o skiter i det’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:36′)); document.write(wrComment(21, 1016226, ‘http://blogg.aftonbladet.se/5676′, ‘effadaqueen@hotmail.com’, ‘honest’,'Hector: har du nånsin fått den i röven lille gubben? haha klart alla är horor, alla har ett pris, men vi har olika pris’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:42′)); document.write(wrComment(22, 1016232, ‘http://blogg.aftonbladet.se/7326′, ‘motherbitch@passagen.se’, ‘Motherwitch’,'Skulle hellre bo på härbärge och äta kattmat än att ta \”den\” i röven!’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:42′)); document.write(wrComment(23, 1016275, ‘http://blogg.aftonbladet.se/2354′, ‘isterister@hotmail.com’, ‘Ister’,'annalotta: Jag skämtar inte. Jag skulle kunna prostituera mig för en miljon. Absolut. Jag kan till och med fejka en orgasm för de pengarna!

Herreguud – värre saker har man väl varit med om – utan att få pengar!’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:48′)); document.write(wrComment(24, 1016288, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11169′, ‘partypartrullen@hotmail.com’, ‘Hector’,'Motherwitch: nej det skulle du inte. Testa med ett finger…så ser du det var väl inte så farligt…för ni försiktigt in ett finger till. När du nu är uppmjukad ställer du dig på alla fyra och låter mannen tränga in i ditt nu vidgade dajmkryss. *humpa-bumpa humpa-bumpa*….så nu är du en miljon rikare.’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:50′)); document.write(wrComment(25, 1016304, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'ister: *andas ut* Ja, absolut. Men rädd för att bli mobbad behövde jag se din kommentar innan jag själv vågade vara ärlig!!’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:52′)); document.write(wrComment(26, 1016329, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11040′, ‘primulan@hotmail.com’, ‘Passionerad P’,'Utmaningen till tjejerna har du på min senaste blogg. Raka er och onanera i gymmets dusch inför Tant Präkt.

‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 13:56′)); document.write(wrComment(27, 1016430, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘Ingen viktig’,'Sammanfattning så här lång:
Ister ligger med vem som helst för en miljon. Hector instuerar och guidar själva analsexet. Moterwitch vill gärna bo på härbärge och äta kattmat, utan belöning? PassioneradP tycker att tjejerna ska onanera i dushen inför nån tant, annalotta vågar erkänna att även hennes kropp kan köpas för pengar (starkt jobbat, stå på dig), puckosmulan tror att det är jag som vill ha den i röven, och trollhare erbjuder sig stoppa in den.

Jag skulle tatt den i röven för en miljon om den var väldigt liten och jag fick oralsex av en vacker kvinna samtidigt. Full som satan skulle jag va också.
‘, 1, ‘16 februari 2007, klockan 14:13′)); document.write(wrComment(28, 1016455, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10074′, ‘havsstierna@hotmail.com’, ‘Veronica’,'Får jag en mille får de göra nästan vad dem vill med min kropp en natt ;) Helt klart utomäktenskaplig sex för en milla inga skruppler här inte skulle gubben bråka så köper jag hans tystdan för typ en 100 000 ‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 14:16′)); document.write(wrComment(29, 1016610, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'*ASG* Underbar sammanfattning, har inga nämvärda sakfel…

: )’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 14:42′)); document.write(wrComment(30, 1016645, ”, ”, ‘Sinful’,'Jag skulle göra en hel del för en mille…. vet inte vart gränsen går innan jag står inför valet…’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 14:50′)); document.write(wrComment(31, 1016723, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Bara kolla på fear factor, sånt jävla skit dom stoppar i munnen.. o varför? För att synas i TV och kaaaanske vinna några hundratusen.. Jag tror många säger instinktivt att dom inte skulle göra det ena o andra, men jag tror inte NÅGON sexuellt aktiv kvinna som ej är i ett förhållande skulle avstå från sex med en \”normal\” ren man om hon fick en miljon. Alla är vi horor längst inne i hjärtat.’, 1, ‘16 februari 2007, klockan 15:05′)); document.write(wrComment(32, 1016742, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3988′, ‘annalottaA@hotmail.com’, ‘annalotta’,'Bara en tanke: Måste det kallas \”horor\”..? För om du har rätt, (vilket jag misstänker, men undantag finns alltid) så är det \”mänskligt\” snarare än \”horigt\”
Är du me?’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 15:08′)); document.write(wrComment(33, 1016754, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Jag är med. Men jag menar att det är mänskligt att vara hora. Typ. Att det är en instinkt som vi behöver för rasens fortlevnad. Så visst, vi kan kalla det mänskligt oxå =)’, 1, ‘16 februari 2007, klockan 15:10′)); document.write(wrComment(34, 1016835, ‘http://blogg.aftonbladet.se/3699′, ‘anatis_bloggar@hotmail.com’, ‘Anatis’,'Den enda gången jag skulle ligga med någon mot min vilja är om det gällde liv för mig eller min familj.

Knulla för pengar kan jag inte för jag blir inte kåt på pengar utan på personen dvs jag blir inte blöt om jag inte tänder på mannen.

Så fortfarande NEJ, jag skulle inte göra\’t för pengar.
*tramsar ut*’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 15:24′)); document.write(wrComment(35, 1016874, ‘http://blogg.aftonbladet.se/7893′, ‘esc@sparcle.nu’, ‘Mumlans Ränder’,'Kan man få ta den i näsan för en tia?’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 15:31′)); document.write(wrComment(36, 1016934, ‘http://blogg.aftonbladet.se/2100′, ‘ginasthlm@hotmail.com’, ‘Gina’,'Såklart jag skulle ligga med en \”hel och ren normal kille\” för en miljon.
Jag har bara två krav:
Min kille säger ja (joråsåatte) samt att objektet inte får lukta illa på något sätt, helst inte lukta alls faktiskt.
Sen utgår jag ifrån att vi pratar om normallängd på sexet, du vet, 8 minuter eller vad ni killar nu snittar på?’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 15:43′)); document.write(wrComment(37, 1017123, ‘http://blogg.aftonbladet.se/7326′, ‘motherbitch@passagen.se’, ‘Motherwitch’,'I.V: Hehe..snygg sammanfattning *asg*’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 16:20′)); document.write(wrComment(38, 1017159, ‘http://blogg.aftonbladet.se/4642′, ‘missmess4642@hotmail.com’, ‘MissMessedUp’,'Jag skulle lätt sälja mig för en natt för en miljon. Värdigheten köper jag tillbaka! :P ‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 16:29′)); document.write(wrComment(39, 1017166, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11169′, ‘partypartrullen@hotmail.com’, ‘Hector’,'Anatis: nu handlar detta inte om att bli kåt. Jag blir inte heller kåt på pengar men det finns mycket rolibgt man göra för pengar. Gå på badpalats tex. Sen om du inte blir våt spelar väl ingen roll det rfsu-glid…funkar skitbra ;) ‘, 0, ‘16 februari 2007, klockan 16:31′)); document.write(wrComment(40, 1018724, ‘http://blogg.aftonbladet.se/10620′, ‘fs_20@hotmail.com’, ‘jumper’,'alla som inte erkänner att de skulle gjort all som är uppräknat här för en mille är antingen lögnare eller så täta att det inte spelar nån roll. Gå ut på vilket ställe som helst runt Stureplan och se hur många brudar som är beredda att göra vad som helst bara för att få känna DOFTEN av lite pengar. Och då är vi fortfarande lååångt från en mille. I handen.’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 20:43′)); document.write(wrComment(41, 1018754, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11441′, ‘alvis_anton@hotmail.com’, ‘Artee’,'ALLA människor har ett pris. Frågan är bara vilket…..

Hector: äta hundbajs OCH ta den i röven? Samtidigt? *nickar imponerat*
Du är inte bara billig, du är mångsidig och flexibel!

=)’, 0, ‘16 februari 2007, klockan 20:47′)); document.write(wrComment(42, 1028479, ‘http://blogg.aftonbladet.se/11216′, ‘hejhejhej@mail.com’, ‘1 arabjävel’,'Jag håller nog inte med om att allt har ett pris. Det krävs en del grundförutsättningar för att kunna transformera pengar till lycka. Men just sex är intressant. Det är ju olagligt att köpa sex, och jag har många tankar kring detta då jag besökt flera länder med olika kultuer. Sverige är bara ett litet obetydligt pissland egentligen. Men för dom som aldrig vidgar sina vyer finns det ofta bara ett sätt att se på saker och ting. Tragiskt?’, 1, ‘18 februari 2007, klockan 18:30′)); –>

#1 Kommentar från annalotta:
Förslag på utmaning till kvinnor/tjejer:Sälja sin kropp till en hel och ren (och snäll) man, en natt, för en mille?

Någon?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 11:36
#2 Kommentar från Ingen viktig:
Men vafan, finns det NÅGON singeltjej som INTE skulle ligga med en hel, ren och snäll man en natt för en miljon? Ni gör ju det gratis ffs. I den moderna världen vi lever i så sätter ju kvinnor på män för nöjes skull. Eller, är det inte så?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 12:12
#3 Kommentar från Mumlans Ränder:
Det krävs lite mer än en hel ren och snäll man.
Man måste ju tända på honom också, och då räcker det inte med en snäll man.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 12:21
#4 Kommentar från Hector:
För en miljon hade jag ätit både hundbajs och tatt den i röven :)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 12:50
#5 Kommentar från Ingen viktig:
Hector –> =) Finns det något du inte hade gjort för 1 miljon, men för 100 miljoner?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:02
#6 Kommentar från Skånetjej:
Skulle ALDRIG ta den i röven för 1mille inte ens för 10 mille.. aldrig nånsin.. o jag e tjej!
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:07
#7 Kommentar från Ingen viktig:
Skånetjej –> Finns någon speciell anledning till att du inte vill ha analsex. Eller är du rädd för smärtan?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:10
#8 Kommentar från annalotta:
Naturligtvis!
MEN, det hada varit roligt att se hur många som svarat JA. På min fråga ovan. För, det ingår ju i frågan att tjejen själv inte får välja kille. (alltså hon ska ”göra det” vare sig hon tänder på honom eller ej)
Prostitution, alltså!Så, återigen, hur många av er tjejer svarar ja?

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:13
#9 Kommentar från Rebecka:
Annalotta:
Jag skulle göra det, ja!
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:16
#10 Kommentar från honest:
Alltså en miljon är ju inte så mycket pengar… egentligen. Det räcker liksom inte så långt, man har inte ens råd med en tvåa, så visst man kanske kan köpa lite nya kläder kanske eller en bil… hmm ja jag skulle ju lätt haft sex med en snygg kille för en miljon., men som sagt, det skulle jag haft gratis också.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:16
#11 Kommentar från Vimsepära:
skulle aldrig i hela mitt liv..NÅGONSIN komma i närheten av en daggmask eller annat slajmigt djur (minisnigel med hus, fetebamsiga skogssniglar, larver, puddingar osv)om man så gav mig landets rikedomar…men hallå kom igen…
VEM skulle vilja sälja sin kropp för en mille…stoltheten, värdigheten hallå???????
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:17
#12 Kommentar från annalotta:
honest: Ja, men poängen här är ju att du INTE får välja grabb!
Si?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:18
#13 Kommentar från Skånetjej:
Ingen viktig: Nej.. med det är ÄKLIGT
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:18
#14 Kommentar från Anatis:
Jag svara nej på samtliga frågor :o )
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:19
#15 Kommentar från Puckosmulan:
Hittar du någon som vill köra in den din röv OCH betala en mille så grattis.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:21
#16 Kommentar från trollhare:
Om det är du på bilden, så ja ;-)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:22
#17 Kommentar från Ister:
För en miljon kan jag ligga med vemsomhelst. No problems!
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:26
#18 Kommentar från annalotta:
ister: Jag hoppas du inte skämtar nu, (för då blir jag så ensam) FÖR JAG tänker samma sak. Jag skulle nog prostituera mig för en natt, för en mille… ja.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:33
#19 Kommentar från Hector:
Nu svarar ni tramsigt allihop. Som vi varit inne på vid tidigare tillfällen; vi är alla horor! En miljon kanske inte räcker till ett nytt hus men det räcker för att med ett leende uthärda ett svidande rövhål ;=)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:34
#20 Kommentar från honest:
annalotta: han är ju hel ren och snäll så:P sen om han ändå är skitful när jag väl träffar honiom så drar jag o skiter i det
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:36
#21 Kommentar från honest:
Hector: har du nånsin fått den i röven lille gubben? haha klart alla är horor, alla har ett pris, men vi har olika pris
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:42
#22 Kommentar från Motherwitch:
Skulle hellre bo på härbärge och äta kattmat än att ta ”den” i röven!
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:42
#23 Kommentar från Ister:
annalotta: Jag skämtar inte. Jag skulle kunna prostituera mig för en miljon. Absolut. Jag kan till och med fejka en orgasm för de pengarna!Herreguud – värre saker har man väl varit med om – utan att få pengar!

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:48
#24 Kommentar från Hector:
Motherwitch: nej det skulle du inte. Testa med ett finger…så ser du det var väl inte så farligt…för ni försiktigt in ett finger till. När du nu är uppmjukad ställer du dig på alla fyra och låter mannen tränga in i ditt nu vidgade dajmkryss. *humpa-bumpa humpa-bumpa*….så nu är du en miljon rikare.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:50
#25 Kommentar från annalotta:
ister: *andas ut* Ja, absolut. Men rädd för att bli mobbad behövde jag se din kommentar innan jag själv vågade vara ärlig!!
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:52
#26 Kommentar från Passionerad P:
Utmaningen till tjejerna har du på min senaste blogg. Raka er och onanera i gymmets dusch inför Tant Präkt.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 13:56
#27 Kommentar från Ingen viktig:
Sammanfattning så här lång:
Ister ligger med vem som helst för en miljon. Hector instuerar och guidar själva analsexet. Moterwitch vill gärna bo på härbärge och äta kattmat, utan belöning? PassioneradP tycker att tjejerna ska onanera i dushen inför nån tant, annalotta vågar erkänna att även hennes kropp kan köpas för pengar (starkt jobbat, stå på dig), puckosmulan tror att det är jag som vill ha den i röven, och trollhare erbjuder sig stoppa in den.Jag skulle tatt den i röven för en miljon om den var väldigt liten och jag fick oralsex av en vacker kvinna samtidigt. Full som satan skulle jag va också.

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 14:13
#28 Kommentar från Veronica:
Får jag en mille får de göra nästan vad dem vill med min kropp en natt ;) Helt klart utomäktenskaplig sex för en milla inga skruppler här inte skulle gubben bråka så köper jag hans tystdan för typ en 100 000
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 14:16
#29 Kommentar från annalotta:
*ASG* Underbar sammanfattning, har inga nämvärda sakfel…: )

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 14:42
#30 Kommentar från Sinful:
Jag skulle göra en hel del för en mille…. vet inte vart gränsen går innan jag står inför valet…
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 14:50
#31 Kommentar från 1 arabjävel:
Bara kolla på fear factor, sånt jävla skit dom stoppar i munnen.. o varför? För att synas i TV och kaaaanske vinna några hundratusen.. Jag tror många säger instinktivt att dom inte skulle göra det ena o andra, men jag tror inte NÅGON sexuellt aktiv kvinna som ej är i ett förhållande skulle avstå från sex med en ”normal” ren man om hon fick en miljon. Alla är vi horor längst inne i hjärtat.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:05
#32 Kommentar från annalotta:
Bara en tanke: Måste det kallas ”horor”..? För om du har rätt, (vilket jag misstänker, men undantag finns alltid) så är det ”mänskligt” snarare än ”horigt”
Är du me?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:08
#33 Kommentar från 1 arabjävel:
Jag är med. Men jag menar att det är mänskligt att vara hora. Typ. Att det är en instinkt som vi behöver för rasens fortlevnad. Så visst, vi kan kalla det mänskligt oxå =)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:10
#34 Kommentar från Anatis:
Den enda gången jag skulle ligga med någon mot min vilja är om det gällde liv för mig eller min familj.Knulla för pengar kan jag inte för jag blir inte kåt på pengar utan på personen dvs jag blir inte blöt om jag inte tänder på mannen.

Så fortfarande NEJ, jag skulle inte göra’t för pengar.
*tramsar ut*

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:24
#35 Kommentar från Mumlans Ränder:
Kan man få ta den i näsan för en tia?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:31
#36 Kommentar från Gina:
Såklart jag skulle ligga med en ”hel och ren normal kille” för en miljon.
Jag har bara två krav:
Min kille säger ja (joråsåatte) samt att objektet inte får lukta illa på något sätt, helst inte lukta alls faktiskt.
Sen utgår jag ifrån att vi pratar om normallängd på sexet, du vet, 8 minuter eller vad ni killar nu snittar på?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 15:43
#37 Kommentar från Motherwitch:
I.V: Hehe..snygg sammanfattning *asg*
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 16:20
#38 Kommentar från MissMessedUp:
Jag skulle lätt sälja mig för en natt för en miljon. Värdigheten köper jag tillbaka! :P
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 16:29
#39 Kommentar från Hector:
Anatis: nu handlar detta inte om att bli kåt. Jag blir inte heller kåt på pengar men det finns mycket rolibgt man göra för pengar. Gå på badpalats tex. Sen om du inte blir våt spelar väl ingen roll det rfsu-glid…funkar skitbra ;)
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 16:31
#40 Kommentar från jumper:
alla som inte erkänner att de skulle gjort all som är uppräknat här för en mille är antingen lögnare eller så täta att det inte spelar nån roll. Gå ut på vilket ställe som helst runt Stureplan och se hur många brudar som är beredda att göra vad som helst bara för att få känna DOFTEN av lite pengar. Och då är vi fortfarande lååångt från en mille. I handen.
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 20:43
#41 Kommentar från Artee:
ALLA människor har ett pris. Frågan är bara vilket…..Hector: äta hundbajs OCH ta den i röven? Samtidigt? *nickar imponerat*
Du är inte bara billig, du är mångsidig och flexibel!

=)

Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 16 februari 2007, klockan 20:47
#42 Kommentar från 1 arabjävel:
Jag håller nog inte med om att allt har ett pris. Det krävs en del grundförutsättningar för att kunna transformera pengar till lycka. Men just sex är intressant. Det är ju olagligt att köpa sex, och jag har många tankar kring detta då jag besökt flera länder med olika kultuer. Sverige är bara ett litet obetydligt pissland egentligen. Men för dom som aldrig vidgar sina vyer finns det ofta bara ett sätt att se på saker och ting. Tragiskt?
Olämpligt? Tipsa moderator!Skrivet 18 februari 2007, klockan 18:30

« Föregående sidaNästa sida »